tisdag 1 december 2009

Nu är barnen i säng...

efter en eftermiddag med julbak...

När jag skulle sätta på en julskiva sprang yngsta sonen upp på rummet och ropade: jag har en julskiva. Sedan hämtade han ner sin "Crazy Frog" skiva och rev loss med "Last Christmas" på Crazy Frog version...

Jul och harmoni...

Det blev i allafall saffranshjärtan med vanilj och ja, de blev jättegoda. Barnen mumsade i sig glatt trots allt provsmakande under tillagningens gång...

Pepparkaksdeg har vi också gjort, den ligger i kylen och vilar nu. Jag tänkte att vi kanske kan göra några pepparkakor efter skolan imorgon. Resten av degen sparar vi och gör lite då och då. Det godaste är ju när pepparkakorna är nygräddade. Jag brukar alltid ha lite pepparkaksdeg i kylen i december. Då kan man enkelt hyvla några skivor och slänga in i ugnen på ett kick om man får oväntade gäster. Perfekt!

Imorgon lägger jag ut recept på supergod pepparkaksdeg.
Missa inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar